Keresés

Könyvajánló

  • 10
    Rozsnyai János: Betyárkaland  
  • 20
    Cselenyák Imre: Atilla, Isten ostora  
  • 30
    Doyle, Arthur Conan: A rémálom szobája és más rejtelmes történetek  
  • 40
    Casanova Giacomo: Giacomo Casanova emlékiratai  
  • 50
    Závada Pál: Egy piaci nap  
  • 60
    Kertész Imre: A néző: feljegyzések, 1991-2001  
  • 70
    Szerb Antal: A Pendragon-legenda  
  • 80
    Lackfi János: Egy a ráadás: kacifántos történetek  
  • 90
    Winkler Róbert: Nagyvárosi természetbúvár  
  • 100
    Civilizációs betegségek: a leggyakoribb népbetegségek megelőzése  
  • 110
    Sztanyekné Hossó Nikoletta: A nemzetközi kapcsolatok kézikönyve: angol-magyar GLOSSZÁRIUM  
  • 120
    Bárdos József: Család a tündérmesékben  
  • 130
    Teresa (calcuttai): Kalkuttai Szent Teréz anya bölcsességei  
  • 140
    Fövényi József: GI-diéta: optimális fogyás cukorbetegeknek és fogyni vágyóknak  
  • 150
    Mérei Ferenc: Gyermeklélektan  
  • 160
    Lukács Józsefné-Ferencz Éva: Mesés mozgás: Játékos őszi mesés torna az óvodai élet mindennapjaira  
  • 170
    Komoróczi Géza: Holocaust  
  • 180
    Rezsőházy Rudolf: Bevezetés a társadalomtudományok módszertanába  
  • 190
    Révai Gábor: Beszélgetések a függőségről: a drogok önmagukban nem okoznak függőséget  
  • 200
    Gradowski, Zalmen: Auschwitz-tekercs; A pokol szívében  
  • 210
    Hegedűs Katalin: Létezik-e jó halál?  
  • 220
    Englisch, Andreas: A Vatikán harcosa: Ferenc pápa és a bátorság útja  
  • 230
    Nyiszli Miklós: Dr. Mengele boncolóorvosa voltam az auschwitzi krematóriumban  
  • 240
    Törőcsik Mari: Bérces László beszélgetőkönyve  
  • 250
    Horel, Catherine: Horthy  
  • 260
    Szimbólumok lexikona: Larousse  
  • 270
    Cohen, Leonard: magáról, Cohenről  

Devecseri Ujság

Devecseri újság

140

Fövényi József: GI-diéta: optimális fogyás cukorbetegeknek és fogyni vágyóknak

 

 


A GI-diéta neve a glikémiás index elnevezéséből ered. Az étkezéskor nem csupán a bevitt kalóriákra kell figyelni, hanem az ételek összetevőinek arányára (fehérjék-zsírok-szénhidrátok) is, sőt az is nagyban befolyásolja, hogy meghízunk-e vagy tartani tudjuk a súlyunkat, hogy milyen típusú szénhidrátot fogyasztunk az ételeinkkel.

-Ha magas GI-jű ételt fogyasztunk, az fokozza a meghízás esélyét, és növeli a cukorbetegség kialakulásának kockázatát.

-Ha alacsony GI-jű ételeket fogyasztunk, az csökkenti az inzulinrezisztencia kialakulását, és a súlygyarapodást is jó eséllyel megállítja.

A könyv szerzői több évtizedes tapasztalataikat foglalják össze mindazok számára, akik súlyproblémákkal küzdenek, vagy már túlsúllyal rendelkeznek. A könyvben rövid orvosi és táplálkozástani alapismeretek ismertetése után mintegy 200 receptet találunk az összetevők arányának feltüntetése mellett, de segíti az egészséges étkezés kialakítását egy GI-táblázat, mintaétlapok és étrend-összeállítási javaslatok is.

A cél a súlygyarapodás megállítása cukorbeteg és egészséges túlsúlyosok számára.